2010年4月18日 星期日

That's Not My Name

2010-04-18-7

Four letter word just to get me along
名字只是讓我變得孤單
It's a difficulty and I'm biting on my tongue and I
好難,我想著@#$%(咬著舌頭)
I keep stalling, not keeping it together
我一直不斷的拖延,不要再想了(不要再說了)
People around gotta find something to say now
現在周圍的人必須(have got to)找一些話來說

Holding back, everyday the same
我不斷躊躇不前, 每天都是一樣的
Don't wanna be a loner
不要想(want to)成為一個獨行俠
Listen to me, oh no
哦! 不,聽我說
I never say anything at all
我從來不說任何事

But with nothing to consider
可是,什麼也沒想過(考慮)
They forget my name (ame, ame, ame)
他們忘了我的名字(子,紙,籽)

They call me quiet girl
他們叫我安靜女孩
But I'm a riot
可是我是情感豐富的

I miss the catch if they Throw me the ball
扔球給我會漏接
I'm the last chick standing up against the wall
站靠牆邊我是最後的一位
Keep falling, these heels that keep me boring
一直不斷下跌, 這些高跟鞋讓我好無聊
Getting glammed up and sitting on the fence now
現在不斷打扮漂亮坐在柵欄上

So alone all the time and I
就這樣獨自一整天
Lock myself away
把自己關起來
Listen to me, I'm not
我不要這樣,聽我說
Although I'm dressed up, out and all with
雖然我打扮漂亮, 和大家一起外出

Everything considered
每一件事都有被想到,
They forget my name (ame, ame, ame)
但是, 他們就是忘了我的名字


[參考]
[1] 桂塗記 - The Ting Tings(聽聽樂團)

沒有留言:

張貼留言